Tiistaisin ja torstaisin klo 20-22
”Tervetuloa seuraamaan Retry Median suoratoistolähetystä. Minä olen päätoimittaja Markus, ja mukava nähdä taas teidät kaikki siellä. Tänään on —”
Suoratoistaminen on kuulunut populaarikulttuuriin jo hyvän tovin, joten luonnollisesti myös Retry Media aiheeseen tarttuu. Tavoitteenani on suoratoistaa kahdesti viikossa (tiistaisin ja torstaisin klo 20-22) alkaen torstaina 2. heinäkuuta 2026 klo 20.00 Twitchissä. Myöhemmin lähetyksen voi katsella Youtubesta.
Ensimmäisenä pelinä käsittelyyn otetaan Spiders Studion vuonna 2022 julkaistu Steelrising. Netin ihmeellisen maailman mukaan kyseessä on niin sanottu Souls-like. Kyseistä lajityyppiä on jo käsitelty artikkelissa Kuka kuuluu videopelaamisen eliittiin?
Tulevia koitoksia piti tietenkin harjoitella, ja sitä kokeilin peräti kolme eri kertaa. Tätä testiprosessia pääsee katsomaan alta kolmen tallenteen voimin.
Onhan sitä ennenkin jotain tehty
Aloittaessani Suomen Gamereactorin päätoimittajana syksyllä 2016 suurin harmitukseni oli, ettei säännöllinen suoratoistaminen ollut enää mahdollista. Syitä oli useita, joiden kertominen ei ole tässä tärkeää.
Ihastuin suoratoistamiseen toimiessani KonsoliFINissä toimittajana, ja vuosien aikana ehdin suoratoistella kaikkiaan 14 eri peliä. Ja koska yleisön edessä pelaaminen vaatii hieman enemmän keskittymistä, olen taipuvainen jopa muistamaan pelaamani pelit vielä näin kymmenen vuoden jälkeen.
Retry Median (toivottavasti) säännöllisiä suoratoistolähetyksiä odotellessa kannattaa katsella tallenteet menneistä lähetyksistäni KonsoliFINissä vuodelta 2016.









